Don Feidner

Last Update:  22 October 2015

Zurück zur Hauptseite!

I survived 2 heart attacks in April 2008!

Cyclists that ride 8-10,000 kilometers per year don’t have heart attacks, do they?

I wish that were true. In my case, the reason for the heart attacks was hereditary; both my parents and their parents had heart problems. Even after 2 months eating only fruits and vegetables in Portugal and cycling nearly 2000 kilometers in January and February, 2008, my cholesterol level soared and caused a blood clot in my heart.

My cardiologist explained that because of the cycling, my heart was very healthy and strong. For that reason, when the blood flow was significantly blocked to my heart, I survived, and the problem was corrected. Three weeks later, it happened again. This time, my son, Christian, called the ambulance. The doctor inserted another stent and gave me higher doses of medicine to keep my cholesterol level low and to thin my blood. Then he said, “Your heart is in such good condition that you could run a marathon with it.”

A couple of weeks later, as you can see in the picture, I was cycling the mountains of the French Riviera and feeling great.

The cardiologist said also “cycling regularly very likely saved your life.”

Now, I’m convinced that I have a guardian Angel!

Two weeks after the heart attack on the French Riviera!

Nothing can keep me down!

Zwei Wochen nach dem Herzinfarkt -- Côte d’Azur!

Nichts kann mich im Bett halten!

In April 2008, habe ich 2 Herzinfarkte überlebt!

Radfahrer, die 8-10.000 Kilometer im Jahr fahren, haben keine Herzinfarkte, oder?

Ich wünsche das wäre so. In meinem Fall, der Grund für die Herzinfarkte ist Vererbung. Auch 2 Monate, nachdem ich vegetarisch gegessen hatte und fast 2000 Kilometer in Januar und Februar, 2008, in Portugal gefahren war, ist mein Cholesterinspiegel hoch gezoomt. Das hat dazu geführt das eine Thrombose in der Herzkrone sich gebildet hatte.

Mein Kardiologe erklärte mir “wegen des Radfahrens ist Ihr Herz sehr Gesund und stark”. Daher, als der Zufluss von Blut zu mein Herz verringert war, habe ich trotzdem überlebt. Das Problem wurde mit einem Stent korrigiert. Drei Wochen später ist es wieder passiert. Dieses mal hat mein Sohn, Christian, den Notarzt angerufen, und, nach einem zweiten Stent, hat der Arzt mir mehr Medizin gegeben, um mein Cholesterinspiegel niedrig zu halten und das Blut zu verdünnen. Danach, sagte er mir, “Wenn Sie wollen, können Sie mit Ihrem Herz ein Marathonlauf laufen.”

Zwei Wochen später, wie Du in dem Foto siehst, war ich an der Côte d’Azur mit meinem Rad in den Bergen - und ich fühlte mich großartig.

Nach der letzten Untersuchung sagte der Kardiologe “das regelmäßige Radfahren hat sehr wahrscheinlich Ihr Leben gerettet”.

Jetzt bin ich sicher, dass ich einen Schützengel habe!

["Ride into the Future"] [Fahrt in die Zukunft] [Sponsors] [Bike Touring] [Questions] [About Don] [Trips] [Tours Near My Home] [Other Trips] [Longest Ride] [Health] [Book]

RETURN to Don Feidner’s
HOME PAGE